2019-08-09

Per la llibertat




Què faig per la llibertat?
Sense amagar-te res: creus de veritat que no estàs fent res? Jo (per mi) vaig analitzar què feia, què podia fer, on ho podia fer, i tot allò que, amb la meva informació, podia racionalitzar del que em semblava que calia fer.
Descartat allò que duu a la confrontació física. Descartat allò que és fora del meu abast personal o de l'abast dels grups i col·lectius als quals pertanyo o vull pertànyer.
Vaig posar en una llista les meves possibles activitats:

acció personal al carrer (assistir a manifestacions, posar llaços grocs), acció personal a les organitzacions on sóc (seguir les convocatòries, seguir les campanyes proposades, associar-me a ANC i Òmnium, militar i participar a Erc),
acció de lideratge en organitzacions on sóc (convidar a l'afiliació, comunicar als meus entorns les campanyes i convocatòries, proposar campanyes, fer microxarxes),
accions de direcció en organitzacions on sóc (desplegar la desconnexió a la sectorial de justícia),
acció professional individual (prestigiar-me professionalment),
acció professional organitzada (associació de professionals pels drets civils),
acció professional col·lectiva,
acció professional al lloc de treball,
acció professional a l'empresa on treballo,
acció sindical personal (afiliació a la Intersindical),
acció sindical col·lectiva (crear secció sindical, negociar condicions laborals),
acció política individual (votar i fer proselitisme),
acció política a les organitzacions on sóc (...),
lideratge polític coordinat,
propaganda individual,
propaganda col·lectiva,
acció econòmica individual (consum responsable, austeritat, consum estratègic, desconnexió Ibex),
acció econòmica col·lectiva (reciclatge, consum Km0, inversió responsable).

Aleshores vaig traçar diverses planificacions en cadascuna de les activitats en les quals actuo i, finalment, vaig establir uns objectius i uns indicadors de compliment d'objectius. Fet això aplico el meu pla personal amb respecte per les meves necessitats de felicitat personal i econòmiques. Cada dia fins la llibertat acompliré passes implacables i persistents cap on vull anar.